RELAT GUANYADOR DEL REPTE D'ESTIU

Tenim guanyador per partida doble!

    Els nostres seguidors han escollit els relats Momentos de sol y sal y Amore nostrum, de la Heidi Pérez i l'Anna Segimon, respectivament, com els guanyadors del repte d'estiu.

    Enhorabona escriptores!


 


MOMENTOS DE SOL Y SAL


 Es una mierda vivir entre susurros.

Eso pienso estirada en esta playa abarrotada de gente y sus voces estridentes.

A las mujeres se nos obliga a pasar la vida en silencio. El plan de vida que se nos ofrece es amor a cambio de estar calladas y sumisas. Todo es pecado, misas, lutos y silencio. Si cumples con todo eso, un hombre te hará su esposa y tendrás hijos, pero seguirás siendo invisible. Solo existimos para prohibirnos cosas: no digas, no hagas, no te muevas…

Esa vida no es para mí. Este mundo no está hecho para gente como yo.

Suerte tengo de ella.

Puedo notar el calor que desprende su cuerpo estirada en la toalla. Solo con mover mis manos unos centímetros, podría tocar su piel. Pero no lo hago, claro. Nunca sabes quién puede estar mirándote y juzgándote. Del brazo sí podemos ir por la calle. Es lo bueno que tiene ser invisible, que te crees que eres más libre… Es de locos vivir no pudiéndote fiar de nadie.

Me gusta mirarla sin que sepa que la miro: cuando habla con las plantas del balcón de su madre mientras las riega, su tic con los ojos cuando está concentrada en el taller de costura… En su cuerpo descubro que el mundo puede ser amable.

A veces me pregunta qué será de nosotras y le cuento mis sueños, pero no por engañarla o mentirle, sino para ver si así se hacen realidad. Hay días que me es más fácil contar mi vida que vivirla.

Ahora duerme bajo el sol y yo entierro los pies en la arena mientras cierro los ojos, para soñar despierta con este momento de sol y de sal, para desear que venga una ola que nos lleve lejos de este miedo y nos deje ser nosotras el resto de nuestra vida.

Heidi Pérez


AMORE NOSTRUM

 

         La brisa salada bufa vestida  de sol, estampada de peixos, de vida i de futur. El gelat de vainilla, que llepem ajupits sota l’ombra aïllada de l’ombrel·la, invoca un sortilegi de frescor. El tren, que xiula al seu pas, trenca l’encís i en crea un de nou. Ens mirem i riem; l’estiu ens captiva amb el seu alè de foc.

Dos noms i un cor. La sorra humida de la platja de Mataró ens fa de llenç; la innocència és la tinta i la il·lusió el pinzell. Les ones murmuren amb enveja als nostres peus; amb llengua salobre esborren uns traços tan efímers com devots. El Mediterrani s’enduu, més enllà de la mirada, el tacte d’una mà sobre l’espatlla, els mots mai vessats, aquell bes mai donat. Les promeses solquen els camins marins, entomen les tempestes amb l’anhel d’albirar  una costa germana. Potser a Tunis, a Port Saïd o a Corfú, les onades plagiaran la nostra declaració d’amor.       

Ara, davant la mateixa riba, l’horitzó ens retorna els vells sentiments. Els besos descansen esculpits en un pergamí de pell avesada a l'oratge i la realitat. Els nostres ulls, però, brillen tant com fa seixanta anys; l’esperança, enterbolida per les busques del rellotge, batega dins nostre, lliure i tenaç. Dos noms i un cor que es tornen a editar, potser a Sicilià, a Xipre o a Istanbul, a les platges que el temps ha apropat, com els nostres destins, que suren entre l’escuma blanca.

 

Anna Segimon


 


Comentaris

Publica un comentari a l'entrada